Soluţia GRAFOR a apărut din pasiune pentru frumos.Activităţile pe care le desfăşurăm cuprind mai multe domenii, care deşi în aparenţă nu au o legătură directă între ele, toaTe au un numitor comun: dorinţa noastră de a promova frumosul în viaţa cotidiană.
Activităţile desfăşurate reprezintă pasiunile noastre: cultivarea florilor, peisagistica, organizarea de evenimente şi fotografia.
Implicare, pasiune, entuziasm, acestea sunt emoţiile ce ne ghidează în fiecare activitate pe care o desfăşurăm.
Cu fiecare proiect vom construi o poveste…o poveste despre viaţă, dorinţe, vise, pasiuni.
Am intrat in acest business (cel al productiei de flori) in 2012(deci suntem tineri in acest domeniu, dar plini de dorinta), in paralel cu actiunile de peisagistica. In acest timp, Solutia Grafor a crescut ca o muscata tiroleza, bine “gandita si planificata”, ba chiar mai mult si “vandabila”. Prin termenul de vandabil si conform statisticilor contabile ale firmei, Solutia Grafor s-a impus pe un segment de piata, al soiurilor de flori pentru primavara si vara, inca de anul trecut iar in anul 2014 a reusit sa produca circa 2000 de muscate adulte si 3000 de petunii de diverse soiuri si culori, acestea fiind vandute in totalitate, catre diversi cumparatori, persoane fizice, hoteluri, pensiuni, restaurant, terase, etc., avand in productie in momentul septembrie 2014 si aproximativ 1000 de crizanteme pitice, de diverse culori si aranjamente.
Petunii
Aranjament
cu petunii
Povestea noastra, ce se vrea a fi una de lunga durata,
dupa modelul afacerilor de familie de succes, are in vedere, prin realizarea
mai multor proiecte, atragerea de fonduri pentru dezvoltarea si modernizarea
fermei de productie si a bazei logistice a acesteia. Ne propunem ca pana in
anul 2016, prin atragerea de fonduri structurale, pasiunea noastra sa devina un
business a carui productie sa insumeze peste 25.000 de plante adulte de
multiple soiuri(ce se vor regasi in diverse aranjamente) si o productie de
butasi de aproximativ 50.000 de fire in fiecare an, urmand ca prin impunerea
treptata pe piata producatorilor de flori si prin cererea de piata a clientilor
(prin calitate si seriozitate, dar si prin productia de soiuri deosebite sau
exclusiviste), aceste cifre sa creasca constant, cu aproximativ zece procente
anual.
Productia de flori si plante are un rol extrem de important in
agricultura europeana. La 27 februarie 1968 s-a adoptat o norma legislativa
prin care s-a infiintat la nivelul Uniunii Europene o organizatie comuna pentru
piata de copaci vii si alte plante, bulbi, radacini, flori taiate si verdeata
decorativa. Aceasta organizatie comuna a impus standarde calitative comune si
un sistem unificat de trading sau tranzactionare.
Organizatia dedicata acestei ramuri
a agriculturii are ca scop si in zilele noastre sa:
- masoare calitatea si sa stimuleze cererea de pe piata
- masoare promovarea unei mai bune organizari a productiei si a marketingului aplicat
- masoare facilitatea inregistrarilor corecte de pret pe intreaga piata
- impuna standarde de calitate, dimensiune, impachetare, manipulare, transport si marcare
- controleze importurile si exporturile in UE si international
Aceste noi masuri au condus cu
succes catre o piata mai bine reglementata, unita, loiala si mai ales… de
succes. Cererea de flori , plante vii si bulbi a fost tot timpul foarte mare,
insa producatorii de astfel de produse nu se puteau adapta cererii diverse a
clientilor, fie la nivel de calitate, cantitate sau fie la nivel de termen
impus
Toate aceste reglementari au
transformat Uniunea Europeana intr-una din zonele lumii cu cea mai mare
intensitate de productie florala per hectar (prin sere controlate si comert
uniformizat). Cea mai importanta tara exportatoare de flori din UE este Olanda,
urmata de Italia si Germania. Principalele destinatii de export sunt SUA,
Elvetia, Rusia, Norvegia si Japonia. Pe de alta parte, cei mai mari consumatori
de flori per cap locuitor din Uniunea Europeana sunt oandezii, urmati de
germani, englezi, austrieci si francezi.
La acest succes au contribuit foarte
mult autoritatile. Suportul lor constant prin legislatii, reglementari si
co-finantari ale programelor promotionale au dus la o stabilitate politica si
economica pentru sectorul florilor.
In concluzie, ne dorim sa devenim un
producator serios si competitiv pe piata florilor din Romania si(de ce nu) din
Europa, o firma pionier in activitatile ce vor fi derulate, dar si un simbol al
calitatii si frumosului, iar prin atragerea treptata a altor producatori de gen
sa ne putem constitui in timp intr-un organism ce va reusi sa duca Romania pe
harta producatorilor de marca din U.E.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu